058-77-47-566

פריצת גבולות: כשפסיכולוג ניגש ומדבר איתך.

המכתב הזה נכתב בשבילכם, אנשי הטיפול והחינוך, 

הוא נכתב לאלה מכם שמרגישים עמוק בפנים כי דבר מה לא עובד בדרך שלכם

משהו בפנים אומר לכם שאפשר עוד קצת ושאפשר לתת למטופלים שלכם, לחניכים שלכם עוד משהו,

ומנגד משהו בכם נעצר,

נסגר, נחסם ולא מאפשר לכם לפרוץ  מעבר.

 

המכתב נכתב לכם בעקבות הרצאה שהעברתי השבוע בכנס בגבעת חביבה  

ובסופה נגש אלי פסיכולוג, איש יקר , חכם ממני, 

טוב ממני ובקיא ממני בתאוריות פסיכולוגיות כאלה ואחרות 

ואמר לי משפט אחד-

 

"היום הבנתי, שדרושים הרבה אומץ ופתיחות כדי לחיות את האמת שלך 

עד הסוף ושכנראה איפה שהוא שם בנקודה הברורה הזו, מתרחש הריפוי האמתי." 

 

עניתי מיד שאני לא כל כך בטוח, 

אך אני מבין שכשאני כנה וישר עם עצמי הרבה יותר קל לי להעביר מסר 

ואני מרגיש מחובר מאוד לכוח הפנימי שלי ולעת עתה זה מספיק. 

 

השיחה הייתה ארוכה ומגוונת ובסופה הגיעה בקשה.

 

תכתוב משהו פשוט ומסודר, ושלח לי – אני רוצה לבדוק חלק מהדברים על מטופלי. 

 

אז הנה עיקרי הדברים לכם מחנכים,לכם מטפלים, כפי שנשלחו אליו. 

 

1. האדם הוא ישות משתנה ( פורנשטיין ) – 

    למעשה אני מאמין כי בכל אדם יש יכולות וכוחות פנימיים להשתנות . 

    זה לא רק האמונה המוחלטת בכל אלה,

    עלי לעזור לו בתהליך השינוי ( למידה מתווכת ) – 

    עלי להרחיב מעט את החוויה, לתת לה עוד זווית ולקרוא לה בשם אחר, המטופל אולי ייקח תובנה, אולי לא.

    לא משנה מהיא ההבחנה, התווית, ההפרעה  – הילד יכול להשתנות ולהיות טוב יותר.  

 

2. טיפול הוא כל תהליך בו אדם אחד מגיש סיוע לאדם אחר בכדי לעשות משהו

    או להבין משהו. 

    העושים אותו טוב יותר  –  המטפלים הטובים ביותר – 

     הם, הם המטופלים עצמם. לטבע חלק עיקרי בנעשה, אנחנו האחרונים רק עלולים להפריע.

 

3. מסוגלות עצמית – 

    היא הבנה טהורה המכילה יכולת לנהל את עצמך אל מול סיטואציה קבועה או משתנה. 

זו הבנה על עצמך בדבר מסגולתך להתמודד, וליצר פעולה איכותנית.

 

4. פחד, כאב, רגשות, מחשבות, דאגה, חרדה, בכי ועוד הינם רגעיים – 

    ניתן לתחום אותם ובכך ברגע הכי קשה,

    לעזור למטופל להיכנס לפרופורציה . 

 

5. כדאי לנו אנשי הטיפול לבוא צנועים, לא לפרש, לא לעזור מהר מידי אלה לתת לדברים לקרות,

    ולשקף למטופל את התנהגותו, מחשבותיו ופועלו. 

    כדאי לנו אנשי החינוך לעסוק כל היום בערך העצמי של התלמיד, 

    בהנחה שנצליח, הקניית הידע תהיה קלה הרבה יותר. 

 

6. התנהגות אנושית ניזונה מהתגובה שהיא מקבלת מהסביבה. 

    התנהגות רעה ניתן להכחיד התנהגות טובה ניתן להכפיל ע"י מתן

    חיזוק חיובי ברגע הנכון. 

 

7. הכל בסוף מתנקז לרגע של בחירה מודעת או שאינה מודעת ניתן להשפיע על הפעולה דרך המחשבות,  

    מעגל הרגשות ינוע לבסוף בעקבות החשיבה ויתאים עצמו. 

 

8. הכל בטבע זז כל הזמן לכן גם אנחנו חייבם להיות בתנועה, 

    מהחוץ כלפי פנים מבפנים כלפי חוץ. 

    מה היא הסיטואציה, מה אני מרגיש כלפיה, איך אני מפרש אותה, מה אני עושה, 

    הכל הכל מסתכם בסוף בפעולה – זו האחרונה מהווה את החוויה של הסביבה על האדם והפוך .

 

9. במהלך טיפול תקשיב, במהלך טיפול תקשיב טוב, – שאל שאלות בעיקר את עצמך. 

 

10. טיפשותך – חוכמתך, חוכמתך – פשטותך, פשטותך – גאוניותך!

 

11. אין שום קשר בין תעודותיך המכובדות שעל הקיר, לבין יכולת הטיפול שלך,

     לאחדים מאתנו דרושים שנים רבות ואלפי ספרים, אחרים נולדים כאלה . 

 

12. תאמר יותר, אינני יודע, אני לא בטוח, אני חושב, 

    תקשיב להורים, רובם מחוברים לילד ברבדים שאנחנו בכלל לא מבינים. 

    זכור שחוות דעתך, היא רק חוות דעתך, זכור, שהתבנית שכרגע הכנסת ילד מסוים אליה,

    נוחה לך כדי שתוכל לתקשר עם אנשי מקצוע אחרים או להיראות בעיני עצמך כחשוב יותר, ואינה הילד עצמו. 

 

13. ילדים הם החוכמה, החוכמה היא להיות ברגע הזה, כל השאר הוא משחקי דמיון

     

מקווה שנתנו עוד כיוון…

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.