058-77-47-566

סיפורים בשבילים

כללי

יש כאלה ש…

shvilimo_admin |
קבוצות וילדים מישובי המועצה בעבודה פרטנית וקבוצתית. אני מתעכב על כל אחד מהם במהלך העבודה ורואה עולמות מדהימים. יש כאלה שזזים לאט, יש כאלה שמהר. יש כאלה שצועקים ושמחים, אחרים מפגינים שמחת חיים דרך שיחה נעימה. יש כאלה חזקים ואמיצים, [...] קרא עוד
0
כללי

פריצת גבולות: כשפסיכולוג ניגש ומדבר איתך.

shvilimo_admin |
המכתב הזה נכתב בשבילכם, אנשי הטיפול והחינוך, הוא נכתב לאלה מכם שמרגישים עמוק בפנים כי דבר מה לא עובד בדרך שלכם משהו בפנים אומר לכם שאפשר עוד קצת ושאפשר לתת למטופלים שלכם, לחניכים שלכם עוד משהו, ומנגד משהו בכם נעצר, [...] קרא עוד
0
כללי

חציית הכרמל-מסע שטח עם בני נוער

shvilimo_admin |
"דותן אני רוצה לומר לך שאני ו.. חזרנו לדבר בעקבות המסע איזה כייף כל הכבוד לכם . איך זה קרה תגיד …( הוא שואל) מה זה חשוב – העיקר שבניתם מחדש את הגשר…" חציית הכרמל – מערב מזרח – מסע [...] קרא עוד
0
כללי

הכל כבר נמצא בתוכם

shvilimo_admin |
הם באים אלינו, מגיעים למרכז ממקומות שונים, בגילאים שונים. הם באים עם קשיים, חוזקות וחלושות כמו כל אחד אחר, חלקם עם כעס ותסכול, חלקם עם עצבות ופגיעות, חלקם עם בלבול גדול. המציאות שבה מתגלים הקשיים הינה מגוונת, אם זה הבית, [...] קרא עוד
0
כללי

הורים, ילדים והתפרצויות זעם

shvilimo_admin |
אני כותב לכם בתור הורה, כותב לכם בתור מטפל ומאמן, כותב לכם בתור אדם! הרבה פעמים שאני יושב עם הורים, הם עוסקים המון ב"בעיות של הילד", אחד הדברים שאנחנו עושים מיד הוא לזהות ולראות איך אנחנו בתור הורים תורמים ל- [...] קרא עוד
0
כללי

איך לגרום להם אושר

shvilimo_admin |
הילדים של מרכז שבילים באים אלינו מכל מיני מקומות, מכל מיני סיבות, אך לכולם רצון וכמיהה להיות מאושרים יותר. אני תמיד מזכיר להורים, לילדים, לנערים כי אחת הסיבות להיותנו כאן, היא ההבנה של כולנו שאנו רוצים שינוי – ממה שיש [...] קרא עוד
0
כללי

הרהורים על עירורים

shvilimo_admin |
א'- ראשית מגיע אלי ילד קטן בזמן מפגש עם קבוצה בשטח וטוען באוזני עם עיניו הבוכות, כי ילד אחר קרא לו חמור. הוא בוכה וניכר עליו כי הוא נעלב (אולי הילד האחר עולב בו לעיתים קרובות) הוא בא אלי כי [...] קרא עוד
0
כללי

על דבורים, חרדות והאמונה בבני אדם

shvilimo_admin |
חגי ( שם בדוי ) הגיע למרכז לפני מס חודשים. חגי הוא נער שחווה  מסלול חיים מעט מאתגר וכיום ישנם מספר קשיים המפריעים לו בחיים, אחד מהם הוא ביטחון עצמי נמוך וסף תסכול נמוך עוד יותר. מהכל הוא מתוסכל, הרבה [...] קרא עוד
0
כללי

הסיכוי שבסיכון – על ניהול סיכונים וגידול ילדים

shvilimo_admin |
ברצוני לשתף אתכם במעט מעולמנו החינוכי. נתחיל מהגדרת הכותרת, לשם כך איעזר בויוקפדיה, מהו ניהול סיכונים?  ניהול סיכונים – הינו תהליך בו מזהים סיכונים, מעריכים את משמעות התרחשותם ונערכים להתמודד איתם. אני בכוונה מתחיל בהגדרה זו כי בתפיסתנו החינוכית עומד [...] קרא עוד
0
כללי

צבירת ביטחון בחיים

shvilimo_admin |
צבירת ביטחון בחיים – תקדישו רגע!? קיימות אין ספור דרכים לחוות את העולם, אין ספור דרכי חשיבה אודותיו ואנחנו שקועים בעצם בלפעול ע"פ תבנית כזו או אחרת. את ליאור (שם בדוי) פגשתי לפני חודשים, אדם שבור, מכונס, שספג הרבה חוסר [...] קרא עוד
0
כללי

חלק מעולמנו

shvilimo_admin |
חלק מעולמנו  מוקדש באהבה רבה בשבילכם… מוקדם בבוקר, האוויר עוד קריר, אני יוצא לשטח עם מיכל ( שם בדוי ) – הולכים בטבע ומדברים על החיים. לפנינו שעה וחצי עמוסה מכל וכל, בעיקר ממה שמיכל תביא, אילו רגשות יעלו ומתי, [...] קרא עוד
0
כללי

מכתב להורים שבינינו – היופי שבאופי

shvilimo_admin |
מכתב להורים שבינינו… היופי שבאופי – persona  הורים יקרים שלום רב! שולח לכם עוד משהו שאולי יכול לסייע בשבילי החיים. דברנו כבר על ההתנהגות האנושית-  ממה היא מורכבת ,ממה היא ניזונה , איך ניתן לעצב אותה בעיקר בגיל צעיר . [...] קרא עוד
0
כללי

חינוך ילדים – חשיבותו של הדימוי העצמי

shvilimo_admin |
בעבודתי עם ילדים ובני נוער נוכחתי לדעת, כי אחת הדרכים לפתח אותם ולחזק אותם היא העבודה דרך הדימוי העצמי של הנער – self-image. נושא זה הוא כל כך חשוב, כי ממנו נובעות תפישות חיים והתנהגויות שונות של הפרט. בעבודתי אני מכוון [...] קרא עוד
0
כללי

סיפור מקרה – סיפורו של אהוד

shvilimo_admin |
אהוד (שם בדוי ) הגיע אלי למרכז לאחר הפניה של פסיכולוג בהתייעצות עם ההורים ורכזת החינוך . אהוד הינו ילד שקט ,קטן פיזית  בגוף אך בעל התפרצויות זעם לא נשלטות, והגעה למקומות רגשיים שמסכנים אותו. אהוד ילד חכם מאוד שאינו סומך כמעט על עולם המבוגרים [...] קרא עוד
0
כללי

סיפור מקרה – סיפורו של תומר

shvilimo_admin |
את הטיפול הזה בחרתי להציג הפעם מכיוון שיכולת ההסתגלות של הילד ומהירות השינוי מתרחשים נגד עיניי משבוע לשבוע תחושה זאת מגובה גם ע"י הוריו, ובעיקר משתקפת דרך תחושותיו של הילד. אני עובד כבר כ 3 חודשים עם ילד בשם תומר [...] קרא עוד
0
כללי

קצת מחוויות שבילים

laliv baron |
https://shvilim.org.il/wp-content/uploads/2019/07/WhatsApp-Video-2019-07-14-at-2.25.20-PM.mp4 מוזמנים להכנס ולצפות בכמה מהפעילויות הרבות שמתקיימות אצלנו במרכז ולהיות שותפים לחוויה. קרא עוד
סגור לתגובות על קצת מחוויות שבילים
כללי

עצלנות וזעם – כמה מילים לכם ההורים

laliv baron |
בתקופה האחרונה נתקלתי לא מעט בשאלות של הורים לגבי שני אלה.מה עושים עם זה ?למה ההתנהגות הזו מופיעה?נתקלתי בתסכול גדול, חוסר אונים ולעתים גם כעס גדול על הילד.ברצוני להציג מעט מהזווית שלי על שני אלו ולשתף אתכם ההורים מעט מניסיוני. [...] קרא עוד
סגור לתגובות על עצלנות וזעם – כמה מילים לכם ההורים
פרטי התקשרות
אנחנו מאמינים
פרטי התקשרות
מרכז שבילים - לוקחים אותך רחוק
קיבוץ דליה מיקוד 1923900
058-7747-566
054-7312-032
dnyr26@gmail.com
אנחנו מאמינים
אנחנו מאמינים בתהליך חינוכי בונה, מכווין, מדריך ומשפיע אך עם זאת גם מאפשר מרחב לעיצוב עצמי. תפקידו של צוות המרכז הוא לשקף ולתווך עבור החניכים את הסיטואציות, להאיר בהן צדדים מסוימים, להרחיב את חווית הילד וליצור אצלו תובנות חדשות כלפי עצמו וכלפי חבריו, לעזור לו לדייק את רגשותיו ומחשבותיו וע"י כך לבחור את התנהגותו. כצוות חינוכי מטרתנו אינה בהכרח לספק תמיד את הפתרונות אלא לתת לחניכים להתחבט בשאלה ולנסות להגיע לפתרונות בעצמם. בעשותם כך הם מפתחים יכולות של מציאת פתרונות, איפוק, גמישות, הקשבה, תקשורתוהגעה להסכמות.

שאלות נפוצות

מה יש לנו להציע?
  1. פעילויות חינוך בלתי פורמאליים ליישובים, בדגש על בני נוער וילדים.
  2. חניכה וליווי לילדים ונוער בטבע בתהליך של העצמה וחוויה.
  3. ליווי מקצועי לצוותי מורים בבתי הספר ולצוותי חינוך.
  4. אירוח סדנאות בנושאי רוח וחינוך.
  5. מסעות שטח – יציאה למרחב הטבעי תוך יצירת שינוי במרחב הפנימי.
למי זה מתאים?
הפעילות במרכז שבילים מפתחת מיומנויות וכישורים בשני מישורים עיקריים: המישור הקבוצתי קבוצות גדילה וצמיחה לפיתוח התפיסה העצמית וחיזוק הביטחון העצמי, הגברת המודעות להתנהגות ולימוד מיומנויות חברתיות וחיים בקבוצה. התהליך נעשה במפגש אינטגרטיבי חד שבועי או דו שבועי המשלב שיחות, אתגר (פיזי, מנטאלי או רגשי), תחושות, מחשבות, תיווך, הכלה, רכות,בחירה ויצירה. מכל משימה ניתן ללמוד על הדינאמיקה הקבוצתית, וההתגברות על האתגר מאפשרת התהוות של תהליכים קבוצתיים ובהם: גיבוש, בניית אמון בין חברי הקבוצה, טיפוח מנהיגות, פיתוח דרכי קבלת החלטות בקבוצה ועוד. במהלך המפגש המנחה מקצה משימות שונות או מספר סיפור, מתווך ומשקף סיטואציות, נותן חיזוקים חיוביים במינון ובזמן הנכוןומסייע למשתתפים לעבד את החוויה. המישור האישי ישנם ילדים יותר רגישים המתמודדים עם קשיים חברתיים ורגשיים וחיים עם תחושת כשלון אשר פוגעת בדימוי העצמי שלהם וגורמת להם לוותר מראש על התנסויות. ילדים אלו זקוקים למקום בו הם יכולים להתבטא, להתנסות ולהתחזק בלי פחד ממה שיגידו ומאיך שהם יראו. בסדרת המפגשים אנחנו לומדים להכיר אחד את השני, בונים יחסי אמון הדדיים ומכינים לכל ילד תכנית אישית של טיפול ואימון בטבע - בהתאם לצרכיו. במהלך המפגש הילד מקבל את האפשרות להוביל ולהבין שהוא יכול להצליח בכל פעם, צעד צעד, בדרך שלו ובלי לחץ. התוצאות מאד מהירות ומעוררות השראה וגאווה עצומה בילד חווית ההצלחה מאפשרת לו להעזגםבמסגרת החברתית מול ילדים אחרים.
אנחנו מאמינים
אנחנו מאמינים בתהליך חינוכי בונה, מכווין, מדריך ומשפיע אך עם זאת גם מאפשר מרחב לעיצוב עצמי. תפקידו של צוות המרכז הוא לשקף ולתווך עבור החניכים את הסיטואציות, להאיר בהן צדדים מסוימים, להרחיב את חווית הילד וליצור אצלו תובנות חדשות כלפי עצמו וכלפי חבריו, לעזור לו לדייק את רגשותיו ומחשבותיו וע"י כך לבחור את התנהגותו. כצוות חינוכי מטרתנו אינה בהכרח לספק תמיד את הפתרונות אלא לתת לחניכים להתחבט בשאלה ולנסות להגיע לפתרונות בעצמם. בעשותם כך הם מפתחים יכולות של מציאת פתרונות, איפוק, גמישות, הקשבה, תקשורתוהגעה להסכמות.

כבר מפגישתנו הראשונה התרשמתי מדותן מייסד שבילים ומצוותו. הגישה החינוכית והטיפולית מועברת ומורגשת כבר מהרגע הראשון. הגישה שנותנת לכל אחד מקום להתמודדות, צמיחה, למידה והתקדמות. שרואה את הפרט ואת הקבוצה ומאפשרת לצאת למרחבים חדשים, מרחבי הטבע והנשמה. משנה לשנה כמות ואופי הפעילויות שאנו מקיימים עם מרכז שבילים עולה ומתפתחת בהתאם לצרכי השטח ולאור ההמלצות החמות והעדויות החיוביות שאנו מקבלים מהשטח על שיפור ברמה הפרטנית ובעיקר על שינוי חיובי באקלים החברתי וביכולת לפתור קונפליקטים. במסגרת שיתופי הפעולה עובדים מרכז שבילים בקבוצות גיל שונות מיסודי ועד תיכון ביישובים בתהליכים שנתיים. העברת סדנאות הכשרה וגיבוש לצוותי חינוך בלתי פורמאלי. מסע לילה לבני נוער. הכשרת מד"צים להעברת פעילות ברוח שבילים במחנה פסח. תהליכים שכבתיים שנתיים בבתי ספר בשיתוף צוות בית הספר, של החברה היהודית וכן החברה הערבית. העבודה מול מרכז שבילים הינה מקצועית ומסודרת. אנו נפגשים לעדכונים שוטפים ולסיכומי תהליכים וכן מקבלים שיקוף ושיתוף באופן רציף ושוטף. בברכה,

טל רובין, מנהלת מחלקת חינוך בלתי פורמלי מטה אשר

דותן היקר, אני רוצה להביע את הערכתי על שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת שלנו לאורך השנה בכלל ובאירוח והפעילות עם שתי המשלחות השבוע בפרט. זכינו בשותף אמיתי שקשוב, בעל יכולת גמישות והתאמה ובעיקר נעים הליכות ואיש מקצוע נהדר. בתודה והערכה, ציפייה להמשך שיתופי הפעולה ואיחולי שנה טובה

ברניס וצוות השותפות

תוכנית שבילים החלה לפעול השנה בבית ספר" רגבה" בחודש אוקטובר בשכבה ד'. שכבה זאת התאפיינה בתקשורת בין אישית לקויה בין תלמידי הכיתה, שימוש באלימות פיזית ומילולית כאמצעי לפתרון בעיות חברתיות. תוכנית "שבילים" שנכנסה לשכבה הייתה אמצעי נוסף וחשוב ביותר כדי להתמודד עם התופעה. מדי שבוע ביום רביעי המשך שעתיים מגיעים שני מדריכים מטעם התוכנית ומקיימים עם התלמידים פעילויות מחוץ לכיתה ובתוכה. בפעילויות המועברות מתנסים התלמידים בתרגילים הדורשים מהם לבחון את עצמם ומצריכים שיתוף פעולה מצד שאר תלמידי הכיתה. לאחר כל פעילות מתקיימת שיחה ובה מועלות התובנות מהפעילות. לפעילות מתלווה באופן קבוע מחנכת הכיתה שמבחינתה זה סוג של מודלינג . שעתיים אלה מאפשרות לה להכיר לעומק את כלל התלמידים ולהמשיך את התהליך בכיתה. לאחר כחצי שנה של פעילות אני חייב לציין שבשלוש כיתות ד' השתנה האקלים הכיתתי. הילדים משתמשים באמצעים אחרים כדי לפתור קונפליקטים חברתיים . הילדים בציפייה לכל מפגש, למרות התהליך, הלא פשוט, של ההתבוננות הפנימית שהם נדרשים לעבור. תוכנית שבילים מתקיימת מדי שבוע במשך שעתיים ובה משתתפים כלל תלמידי הכיתה. חשוב מאוד לשמור על התהליך ועל המסגרת הקיימת היום. כל מסגרת אחרת שבה תועבר התוכנית תפגע בה : הפעלת התוכנית במשך חצי שנה לא תמצא את כל התהליך שהרי – לוקח זמן של הכרות, הכרת הכללים וברגע שמתחיל התהליך האמיתי הזמן יסתיים. גם מסגרת של שבוע כן ושבוע לא אינה מתאימה כיוון שזה יפגע ברצף. בלוח חופשות הקיים בבית הספר יצא לעיתים, שמפגשים יתרחשו אחת לחודש וגם זה, מן הסתם יפגע ברצף החשוב כל כך. חשוב ביותר להמשיך את התוכנית גם בשנת הלימודים הבאה במתכונתה הנוכחית.

עדי הראל, מנהל בית הספר

שמרו על קשר

אנחנו נשמח לשמוע מכם!

058-7747-566 | 054-7312-032

dnyr26@gmail.com

 

צור קשר

אנא הזן הודעה.

עקבו אחרינו בפייסבוק