058-77-47-566

שרותי המרכז

פעילויות חינוך בלתי פורמאליים ליישובים, בדגש על בני נוער וילדים

חניכה וליווי לילדים ונוער בטבע בתהליך של העצמה וחוויה

ליווי מקצועי לצוותי מורים בבתי הספר ולצוותי חינוך.

אירוח סדנאות בנושאי רוח וחינוך.

יציאה למרחב הטבעי תוך יצירת שינוי במרחב הפנימי.

אנחנו מזמינים אתכם לקחת זמן ולחשוב על כך, שיש עוד דרכים לחנך
ושניתן לקדם גם את אלו הזקוקים לזווית אחרת.
מי ייתן ולא נפריע להם לעוף!

20161223_104639
שרותי חינוך בלתי פורמאליים לישובים

העברת תכנית פעילות ועבודה תהליכית ע"י צוות מרכז שבילים בתוך קבוצה,
נעשית בשעות הלימוד בבתי הספר ובשעות אחר הצהריים בישובים עצמם כחלק מתהליך דינמי של הקבוצה וכהמשך לפעילות הקבוצה בשעות הבוקר.
הפעילות עצמה נעשית בשיתוף פעולה מלא עם צוות המורים והצוות המקצועי בבית הספר ובהמשך לכך עם המדריכים והמנהלים במסגרת הבלתי פורמאלית בישובים עצמם.
רוב הפעילות נעשית בשטח, תוך יציאה מחוץ למסגרת הכיתתית לפי מערך פעילות מובנה של המרכז.

23-11-14-7
חניכה ולווי פרטני לילדים נוער ואנשים מבוגרים

מפגשי טיפול פרטני, מתקיימים במרכז שבילים שבקיבוץ דליה. מבנה האבן הייחודי על צורתו העגולה, מאפשר עבודה ותצורת טיפול מיטבית ומכילה. למפגשים מגיעים ילדים,בני נוער, ומבוגרים הזקוקים להכוונה וחיזוק רגשי מחשבתי ופיזי.
תכנית הטיפול נעשית בשיתוף פעולה מלא מול ההורים אשר לוקחים חלק בתהליך.
לרוב, מתקיימים המפגשים בטבע, כמעט בכל מזג אויר כשלעיתים הוא המהות עצמה.

מטרת המפגש היא הקניית כלים לפיתוח הביטחון העצמי, תחושת הערך העצמי והמסוגלות בתהליך של העצמה וחוויה בטבע. 

IMG-20150725-WA0003
ליווי בבתי ספר - ליווי צוותי מורים

צוות המרכז מדריך ומלווה את המורים ואת הצוות המקצועי של בתי הספר השונים הנמצאים עימו בתהליך קבוצתי.
היות והתהליך הינו דינמי, מתקיימים מפגשי יעוץ וליווי בהתאם לצרכי הצוות והמערכת עצמה. כל זאת, מאפשר היכרות טובה יותר של המורה עם עצמו, חיזוק דרכו החינוכית ומתן כלים ליצירת אקלים כיתתי טוב יותר.

20180329_113111
אירוח סדנאות

המרכז מארח גופים מקצועיים וחברות שונות לסדנאות בנושאי רוח וחינוך המותאמות באופן אישי ופרטני לכל קבוצה. הפעילות ברובה נעשית בטבע ומעודדת תהליכים דינמיים בתוך הקבוצה. בתום הסדנא מתכנסים לרוב לארוחה משותפת ושיתוף חוויות.

IMG_0266
מסעות שטח

המרכז מקיים מסעות שטח לקבוצות חינוך בלתי פורמאלי מתוך הישובים. המסעות עצמם יכולים לארוך כמה שעות ועד מסע שנמשך שלושה, ארבעה ימים. הטבע והשטח, מאפשרים לקבוצה לעבור תהליכים משמעותיים, חינוכיים, ערכיים ודינמיים. צוות המרכז נוכח בכל שלב במסע, תומך ומלווה באופן מקצועי תוך שימת דגש על בטיחות וביטחון המשתתפים ונותן מענה לכל צורך שעולה בכל עת. כמות המדריכים מותאמת באופן פרטני לכל מסע. רכב שטח המכיל ציוד מקצועי מלווה את המסע באופן שוטף. המסעות מתקיימים בעיקר בסופי שבוע ובחופשות.

הפעילות במרכז שבילים מפתחת מיומנויות וכישורים בשני מישורים עיקריים:

המישור הקבוצתי

קבוצות גדילה וצמיחה לפיתוח התפיסה העצמית וחיזוק הביטחון העצמי, הגברת המודעות להתנהגות ולימוד מיומנויות חברתיות וחיים בקבוצה. התהליך נעשה במפגש אינטגרטיבי חד שבועי או דו שבועי המשלב שיחות, אתגר (פיזי, מנטאלי או רגשי), תחושות, מחשבות, תיווך, הכלה, רכות,בחירה ויצירה.
מכל משימה ניתן ללמוד על הדינאמיקה הקבוצתית, וההתגברות על האתגר מאפשרת התהוות של תהליכים קבוצתיים ובהם: גיבוש, בניית אמון בין חברי הקבוצה, טיפוח מנהיגות, פיתוח דרכי קבלת החלטות בקבוצה ועוד.
במהלך המפגש המנחה מקצה משימות שונות או מספר סיפור, מתווך ומשקף סיטואציות, נותן חיזוקים חיוביים במינון ובזמן הנכוןומסייע למשתתפים לעבד את החוויה.

המישור האישי

ישנם ילדים יותר רגישים המתמודדים עם קשיים חברתיים ורגשיים
וחיים עם תחושת כשלון אשר פוגעת בדימוי העצמי שלהם וגורמת להם לוותר מראש על התנסויות. ילדים אלו זקוקים למקום בו הם יכולים להתבטא, להתנסות ולהתחזק בלי פחד ממה שיגידו ומאיך שהם יראו.

בסדרת המפגשים אנחנו לומדים להכיר אחד את השני, בונים יחסי אמון הדדיים ומכינים לכל ילד תכנית אישית של טיפול ואימון בטבע - בהתאם לצרכיו. במהלך המפגש הילד מקבל את האפשרות להוביל ולהבין שהוא יכול להצליח בכל פעם, צעד צעד, בדרך שלו ובלי לחץ.

התוצאות מאד מהירות ומעוררות השראה וגאווה עצומה בילד חווית ההצלחה מאפשרת לו להעזגםבמסגרת החברתית מול ילדים אחרים.

לפרטים נוספים ושאלות

אנא צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

שאלות נפוצות

מה יש לנו להציע?
  1. פעילויות חינוך בלתי פורמאליים ליישובים, בדגש על בני נוער וילדים.
  2. חניכה וליווי לילדים ונוער בטבע בתהליך של העצמה וחוויה.
  3. ליווי מקצועי לצוותי מורים בבתי הספר ולצוותי חינוך.
  4. אירוח סדנאות בנושאי רוח וחינוך.
  5. מסעות שטח – יציאה למרחב הטבעי תוך יצירת שינוי במרחב הפנימי.
למי זה מתאים?
הפעילות במרכז שבילים מפתחת מיומנויות וכישורים בשני מישורים עיקריים: המישור הקבוצתי קבוצות גדילה וצמיחה לפיתוח התפיסה העצמית וחיזוק הביטחון העצמי, הגברת המודעות להתנהגות ולימוד מיומנויות חברתיות וחיים בקבוצה. התהליך נעשה במפגש אינטגרטיבי חד שבועי או דו שבועי המשלב שיחות, אתגר (פיזי, מנטאלי או רגשי), תחושות, מחשבות, תיווך, הכלה, רכות,בחירה ויצירה. מכל משימה ניתן ללמוד על הדינאמיקה הקבוצתית, וההתגברות על האתגר מאפשרת התהוות של תהליכים קבוצתיים ובהם: גיבוש, בניית אמון בין חברי הקבוצה, טיפוח מנהיגות, פיתוח דרכי קבלת החלטות בקבוצה ועוד. במהלך המפגש המנחה מקצה משימות שונות או מספר סיפור, מתווך ומשקף סיטואציות, נותן חיזוקים חיוביים במינון ובזמן הנכוןומסייע למשתתפים לעבד את החוויה. המישור האישי ישנם ילדים יותר רגישים המתמודדים עם קשיים חברתיים ורגשיים וחיים עם תחושת כשלון אשר פוגעת בדימוי העצמי שלהם וגורמת להם לוותר מראש על התנסויות. ילדים אלו זקוקים למקום בו הם יכולים להתבטא, להתנסות ולהתחזק בלי פחד ממה שיגידו ומאיך שהם יראו. בסדרת המפגשים אנחנו לומדים להכיר אחד את השני, בונים יחסי אמון הדדיים ומכינים לכל ילד תכנית אישית של טיפול ואימון בטבע - בהתאם לצרכיו. במהלך המפגש הילד מקבל את האפשרות להוביל ולהבין שהוא יכול להצליח בכל פעם, צעד צעד, בדרך שלו ובלי לחץ. התוצאות מאד מהירות ומעוררות השראה וגאווה עצומה בילד חווית ההצלחה מאפשרת לו להעזגםבמסגרת החברתית מול ילדים אחרים.
אנחנו מאמינים
אנחנו מאמינים בתהליך חינוכי בונה, מכווין, מדריך ומשפיע אך עם זאת גם מאפשר מרחב לעיצוב עצמי. תפקידו של צוות המרכז הוא לשקף ולתווך עבור החניכים את הסיטואציות, להאיר בהן צדדים מסוימים, להרחיב את חווית הילד וליצור אצלו תובנות חדשות כלפי עצמו וכלפי חבריו, לעזור לו לדייק את רגשותיו ומחשבותיו וע"י כך לבחור את התנהגותו. כצוות חינוכי מטרתנו אינה בהכרח לספק תמיד את הפתרונות אלא לתת לחניכים להתחבט בשאלה ולנסות להגיע לפתרונות בעצמם. בעשותם כך הם מפתחים יכולות של מציאת פתרונות, איפוק, גמישות, הקשבה, תקשורתוהגעה להסכמות.

כבר מפגישתנו הראשונה התרשמתי מדותן מייסד שבילים ומצוותו. הגישה החינוכית והטיפולית מועברת ומורגשת כבר מהרגע הראשון. הגישה שנותנת לכל אחד מקום להתמודדות, צמיחה, למידה והתקדמות. שרואה את הפרט ואת הקבוצה ומאפשרת לצאת למרחבים חדשים, מרחבי הטבע והנשמה. משנה לשנה כמות ואופי הפעילויות שאנו מקיימים עם מרכז שבילים עולה ומתפתחת בהתאם לצרכי השטח ולאור ההמלצות החמות והעדויות החיוביות שאנו מקבלים מהשטח על שיפור ברמה הפרטנית ובעיקר על שינוי חיובי באקלים החברתי וביכולת לפתור קונפליקטים. במסגרת שיתופי הפעולה עובדים מרכז שבילים בקבוצות גיל שונות מיסודי ועד תיכון ביישובים בתהליכים שנתיים. העברת סדנאות הכשרה וגיבוש לצוותי חינוך בלתי פורמאלי. מסע לילה לבני נוער. הכשרת מד"צים להעברת פעילות ברוח שבילים במחנה פסח. תהליכים שכבתיים שנתיים בבתי ספר בשיתוף צוות בית הספר, של החברה היהודית וכן החברה הערבית. העבודה מול מרכז שבילים הינה מקצועית ומסודרת. אנו נפגשים לעדכונים שוטפים ולסיכומי תהליכים וכן מקבלים שיקוף ושיתוף באופן רציף ושוטף. בברכה,

טל רובין, מנהלת מחלקת חינוך בלתי פורמלי מטה אשר

דותן היקר, אני רוצה להביע את הערכתי על שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת שלנו לאורך השנה בכלל ובאירוח והפעילות עם שתי המשלחות השבוע בפרט. זכינו בשותף אמיתי שקשוב, בעל יכולת גמישות והתאמה ובעיקר נעים הליכות ואיש מקצוע נהדר. בתודה והערכה, ציפייה להמשך שיתופי הפעולה ואיחולי שנה טובה

ברניס וצוות השותפות

תוכנית שבילים החלה לפעול השנה בבית ספר" רגבה" בחודש אוקטובר בשכבה ד'. שכבה זאת התאפיינה בתקשורת בין אישית לקויה בין תלמידי הכיתה, שימוש באלימות פיזית ומילולית כאמצעי לפתרון בעיות חברתיות. תוכנית "שבילים" שנכנסה לשכבה הייתה אמצעי נוסף וחשוב ביותר כדי להתמודד עם התופעה. מדי שבוע ביום רביעי המשך שעתיים מגיעים שני מדריכים מטעם התוכנית ומקיימים עם התלמידים פעילויות מחוץ לכיתה ובתוכה. בפעילויות המועברות מתנסים התלמידים בתרגילים הדורשים מהם לבחון את עצמם ומצריכים שיתוף פעולה מצד שאר תלמידי הכיתה. לאחר כל פעילות מתקיימת שיחה ובה מועלות התובנות מהפעילות. לפעילות מתלווה באופן קבוע מחנכת הכיתה שמבחינתה זה סוג של מודלינג . שעתיים אלה מאפשרות לה להכיר לעומק את כלל התלמידים ולהמשיך את התהליך בכיתה. לאחר כחצי שנה של פעילות אני חייב לציין שבשלוש כיתות ד' השתנה האקלים הכיתתי. הילדים משתמשים באמצעים אחרים כדי לפתור קונפליקטים חברתיים . הילדים בציפייה לכל מפגש, למרות התהליך, הלא פשוט, של ההתבוננות הפנימית שהם נדרשים לעבור. תוכנית שבילים מתקיימת מדי שבוע במשך שעתיים ובה משתתפים כלל תלמידי הכיתה. חשוב מאוד לשמור על התהליך ועל המסגרת הקיימת היום. כל מסגרת אחרת שבה תועבר התוכנית תפגע בה : הפעלת התוכנית במשך חצי שנה לא תמצא את כל התהליך שהרי – לוקח זמן של הכרות, הכרת הכללים וברגע שמתחיל התהליך האמיתי הזמן יסתיים. גם מסגרת של שבוע כן ושבוע לא אינה מתאימה כיוון שזה יפגע ברצף. בלוח חופשות הקיים בבית הספר יצא לעיתים, שמפגשים יתרחשו אחת לחודש וגם זה, מן הסתם יפגע ברצף החשוב כל כך. חשוב ביותר להמשיך את התוכנית גם בשנת הלימודים הבאה במתכונתה הנוכחית.

עדי הראל, מנהל בית הספר

עצלנות וזעם – כמה מילים לכם ההורים

מאת laliv baron |

בתקופה האחרונה נתקלתי לא מעט בשאלות של הורים לגבי שני אלה.מה עושים עם זה ?למה ההתנהגות הזו מופיעה?נתקלתי בתסכול גדול, חוסר אונים ולעתים גם כעס גדול על הילד.ברצוני להציג מעט מהזווית שלי על שני אלו ולשתף אתכם ההורים מעט מניסיוני. עצלנות:היא למעשה ביטוי או צורה של חוסר שיתוף פעולה המשולבים בבסיסם עם קריאה לעזרה של…

קצת מחוויות שבילים

מאת laliv baron |

https://shvilim.org.il/wp-content/uploads/2019/07/WhatsApp-Video-2019-07-14-at-2.25.20-PM.mp4 מוזמנים להכנס ולצפות בכמה מהפעילויות הרבות שמתקיימות אצלנו במרכז ולהיות שותפים לחוויה.

סיפור מקרה – סיפורו של תומר

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

את הטיפול הזה בחרתי להציג הפעם מכיוון שיכולת ההסתגלות של הילד ומהירות השינוי מתרחשים נגד עיניי משבוע לשבוע תחושה זאת מגובה גם ע"י הוריו, ובעיקר משתקפת דרך תחושותיו של הילד. אני עובד כבר כ 3 חודשים עם ילד בשם תומר (שם בדוי ) הנמצא בכיתה ב. לתומר מספר קשיים, אחד מהם הוא דימוי עצמי נמוך…

סיפור מקרה – סיפורו של אהוד

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

אהוד (שם בדוי ) הגיע אלי למרכז לאחר הפניה של פסיכולוג בהתייעצות עם ההורים ורכזת החינוך . אהוד הינו ילד שקט ,קטן פיזית  בגוף אך בעל התפרצויות זעם לא נשלטות, והגעה למקומות רגשיים שמסכנים אותו. אהוד ילד חכם מאוד שאינו סומך כמעט על עולם המבוגרים ואינו מכיר במושג גבול .לא פגש כזה מימיו ובדרך כלל עושה מה שטוב בשבילו.  כאשר…

חינוך ילדים – חשיבותו של הדימוי העצמי

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

בעבודתי עם ילדים ובני נוער נוכחתי לדעת, כי אחת הדרכים לפתח אותם ולחזק אותם היא העבודה דרך הדימוי העצמי של הנער – self-image. נושא זה הוא כל כך חשוב, כי ממנו נובעות תפישות חיים והתנהגויות שונות של הפרט. בעבודתי אני מכוון למקום הספציפי של המסוגלות העצמית – self-efficacy ברצוני לשתף אתכם בקצרה על התרשמותי . אנשי מקצוע…

מכתב להורים שבינינו – היופי שבאופי

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

מכתב להורים שבינינו… היופי שבאופי – persona  הורים יקרים שלום רב! שולח לכם עוד משהו שאולי יכול לסייע בשבילי החיים. דברנו כבר על ההתנהגות האנושית-  ממה היא מורכבת ,ממה היא ניזונה , איך ניתן לעצב אותה בעיקר בגיל צעיר . אני שומע לא פעם, הורים שאומרים לי : "אבל זה  האופי שלו – ואופי אי…

חלק מעולמנו

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

חלק מעולמנו  מוקדש באהבה רבה בשבילכם… מוקדם בבוקר, האוויר עוד קריר, אני יוצא לשטח עם מיכל ( שם בדוי ) – הולכים בטבע ומדברים על החיים. לפנינו שעה וחצי עמוסה מכל וכל, בעיקר ממה שמיכל תביא, אילו רגשות יעלו ומתי, זאת לא אדע. אנחנו חוצים פלג מים ומטפסים על ענף של עץ. מיכל נהנית אך…

צבירת ביטחון בחיים

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

צבירת ביטחון בחיים – תקדישו רגע!? קיימות אין ספור דרכים לחוות את העולם, אין ספור דרכי חשיבה אודותיו ואנחנו שקועים בעצם בלפעול ע"פ תבנית כזו או אחרת. את ליאור (שם בדוי) פגשתי לפני חודשים, אדם שבור, מכונס, שספג הרבה חוסר אמונה מצד החברה. אך עם זאת, בוערת בתוכו אש מדהימה, טובה, נכונה. שנים אמרו לו…

הסיכוי שבסיכון – על ניהול סיכונים וגידול ילדים

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

ברצוני לשתף אתכם במעט מעולמנו החינוכי. נתחיל מהגדרת הכותרת, לשם כך איעזר בויוקפדיה, מהו ניהול סיכונים?  ניהול סיכונים – הינו תהליך בו מזהים סיכונים, מעריכים את משמעות התרחשותם ונערכים להתמודד איתם. אני בכוונה מתחיל בהגדרה זו כי בתפיסתנו החינוכית עומד תהליך ניהול סיכונים וזאת כדי לעודד ילדים ובני נוער לעצמאות, להתמודדות עם סכנות מוחשיות או…

על דבורים, חרדות והאמונה בבני אדם

מאת shvilimo_admin | | 0 Comments

חגי ( שם בדוי ) הגיע למרכז לפני מס חודשים. חגי הוא נער שחווה  מסלול חיים מעט מאתגר וכיום ישנם מספר קשיים המפריעים לו בחיים, אחד מהם הוא ביטחון עצמי נמוך וסף תסכול נמוך עוד יותר. מהכל הוא מתוסכל, הרבה דברים מפחידים אותו, ומלחיצים  אותו לדוגמה – דבורים. ללא קשר לתהליך המקיף שחגי עובר, ניסינו…

שמרו על קשר

אנחנו נשמח לשמוע מכם!

058-7747-566 | 054-7312-032

dnyr26@gmail.com

 

צור קשר

אנא הזן הודעה.

עקבו אחרינו בפייסבוק