סיפור מקרה – סיפורו של תומר
את הטיפול הזה בחרתי להציג הפעם מכיוון שיכולת ההסתגלות של הילד ומהירות השינוי מתרחשים נגד עיניי משבוע לשבוע תחושה זאת מגובה גם ע"י הוריו, ובעיקר משתקפת דרך תחושותיו של הילד. אני עובד כבר כ 3 חודשים עם ילד בשם תומר (שם בדוי ) הנמצא בכיתה ב. לתומר מספר קשיים, אחד מהם הוא דימוי עצמי נמוך…
קרא עודסיפור מקרה – סיפורו של אהוד
אהוד (שם בדוי ) הגיע אלי למרכז לאחר הפניה של פסיכולוג בהתייעצות עם ההורים ורכזת החינוך . אהוד הינו ילד שקט ,קטן פיזית בגוף אך בעל התפרצויות זעם לא נשלטות, והגעה למקומות רגשיים שמסכנים אותו. אהוד ילד חכם מאוד שאינו סומך כמעט על עולם המבוגרים ואינו מכיר במושג גבול .לא פגש כזה מימיו ובדרך כלל עושה מה שטוב בשבילו. כאשר…
קרא עודחינוך ילדים – חשיבותו של הדימוי העצמי
בעבודתי עם ילדים ובני נוער נוכחתי לדעת, כי אחת הדרכים לפתח אותם ולחזק אותם היא העבודה דרך הדימוי העצמי של הנער – self-image. נושא זה הוא כל כך חשוב, כי ממנו נובעות תפישות חיים והתנהגויות שונות של הפרט. בעבודתי אני מכוון למקום הספציפי של המסוגלות העצמית – self-efficacy ברצוני לשתף אתכם בקצרה על התרשמותי . אנשי מקצוע…
קרא עודמכתב להורים שבינינו – היופי שבאופי
מכתב להורים שבינינו… היופי שבאופי – persona הורים יקרים שלום רב! שולח לכם עוד משהו שאולי יכול לסייע בשבילי החיים. דברנו כבר על ההתנהגות האנושית- ממה היא מורכבת ,ממה היא ניזונה , איך ניתן לעצב אותה בעיקר בגיל צעיר . אני שומע לא פעם, הורים שאומרים לי : "אבל זה האופי שלו – ואופי אי…
קרא עודחלק מעולמנו
חלק מעולמנו מוקדש באהבה רבה בשבילכם… מוקדם בבוקר, האוויר עוד קריר, אני יוצא לשטח עם מיכל ( שם בדוי ) – הולכים בטבע ומדברים על החיים. לפנינו שעה וחצי עמוסה מכל וכל, בעיקר ממה שמיכל תביא, אילו רגשות יעלו ומתי, זאת לא אדע. אנחנו חוצים פלג מים ומטפסים על ענף של עץ. מיכל נהנית אך…
קרא עודצבירת ביטחון בחיים
צבירת ביטחון בחיים – תקדישו רגע!? קיימות אין ספור דרכים לחוות את העולם, אין ספור דרכי חשיבה אודותיו ואנחנו שקועים בעצם בלפעול ע"פ תבנית כזו או אחרת. את ליאור (שם בדוי) פגשתי לפני חודשים, אדם שבור, מכונס, שספג הרבה חוסר אמונה מצד החברה. אך עם זאת, בוערת בתוכו אש מדהימה, טובה, נכונה. שנים אמרו לו…
קרא עודהסיכוי שבסיכון – על ניהול סיכונים וגידול ילדים
ברצוני לשתף אתכם במעט מעולמנו החינוכי. נתחיל מהגדרת הכותרת, לשם כך איעזר בויוקפדיה, מהו ניהול סיכונים? ניהול סיכונים – הינו תהליך בו מזהים סיכונים, מעריכים את משמעות התרחשותם ונערכים להתמודד איתם. אני בכוונה מתחיל בהגדרה זו כי בתפיסתנו החינוכית עומד תהליך ניהול סיכונים וזאת כדי לעודד ילדים ובני נוער לעצמאות, להתמודדות עם סכנות מוחשיות או…
קרא עודעל דבורים, חרדות והאמונה בבני אדם
חגי ( שם בדוי ) הגיע למרכז לפני מס חודשים. חגי הוא נער שחווה מסלול חיים מעט מאתגר וכיום ישנם מספר קשיים המפריעים לו בחיים, אחד מהם הוא ביטחון עצמי נמוך וסף תסכול נמוך עוד יותר. מהכל הוא מתוסכל, הרבה דברים מפחידים אותו, ומלחיצים אותו לדוגמה – דבורים. ללא קשר לתהליך המקיף שחגי עובר, ניסינו…
קרא עודהרהורים על עירורים
א'- ראשית מגיע אלי ילד קטן בזמן מפגש עם קבוצה בשטח וטוען באוזני עם עיניו הבוכות, כי ילד אחר קרא לו חמור. הוא בוכה וניכר עליו כי הוא נעלב (אולי הילד האחר עולב בו לעיתים קרובות) הוא בא אלי כי זה הפתרון היחידי שהוא מכיר לסיטואציה כזו. אני שואל: "האם אתה חמור?" הוא משיב שלא.…
קרא עודאיך לגרום להם אושר
הילדים של מרכז שבילים באים אלינו מכל מיני מקומות, מכל מיני סיבות, אך לכולם רצון וכמיהה להיות מאושרים יותר. אני תמיד מזכיר להורים, לילדים, לנערים כי אחת הסיבות להיותנו כאן, היא ההבנה של כולנו שאנו רוצים שינוי – ממה שיש עכשיו, אל מה שיכול להיות. לחזור להיות רגועים יותר, נעימים יותר, משוחררים יותר. לחזור להרגיש…
קרא עוד