סיפורים בשבילים
כללי
יש כאלה ש…
קבוצות וילדים מישובי המועצה בעבודה פרטנית וקבוצתית. אני מתעכב על כל אחד מהם במהלך העבודה ורואה עולמות מדהימים. יש כאלה שזזים לאט, יש כאלה שמהר. יש כאלה שצועקים ושמחים, אחרים מפגינים שמחת חיים דרך שיחה נעימה. יש כאלה חזקים ואמיצים, [...] קרא עוד
0
כללי
הסיכוי שבסיכון – על ניהול סיכונים וגידול ילדים
כללי
קצת מחוויות שבילים
https://shvilim.org.il/wp-content/uploads/2019/07/WhatsApp-Video-2019-07-14-at-2.25.20-PM.mp4 מוזמנים להכנס ולצפות בכמה מהפעילויות הרבות שמתקיימות אצלנו במרכז ולהיות שותפים לחוויה. קרא עוד
סגור לתגובות על קצת מחוויות שבילים
כללי
עצלנות וזעם – כמה מילים לכם ההורים
בתקופה האחרונה נתקלתי לא מעט בשאלות של הורים לגבי שני אלה.מה עושים עם זה ?למה ההתנהגות הזו מופיעה?נתקלתי בתסכול גדול, חוסר אונים ולעתים גם כעס גדול על הילד.ברצוני להציג מעט מהזווית שלי על שני אלו ולשתף אתכם ההורים מעט מניסיוני. [...] קרא עוד
סגור לתגובות על עצלנות וזעם – כמה מילים לכם ההורים
פרטי התקשרות
אנחנו מאמינים
פרטי התקשרות
מרכז שבילים - לוקחים אותך רחוק
קיבוץ דליה מיקוד 1923900
058-7747-566
054-7312-032
קיבוץ דליה מיקוד 1923900
058-7747-566
054-7312-032
dnyr26@gmail.com
אנחנו מאמינים
אנחנו מאמינים בתהליך חינוכי בונה, מכווין, מדריך ומשפיע
אך עם זאת גם מאפשר מרחב לעיצוב עצמי.
תפקידו של צוות המרכז הוא לשקף ולתווך עבור החניכים את הסיטואציות,
להאיר בהן צדדים מסוימים, להרחיב את חווית הילד וליצור אצלו תובנות חדשות
כלפי עצמו וכלפי חבריו, לעזור לו לדייק את רגשותיו ומחשבותיו
וע"י כך לבחור את התנהגותו.
כצוות חינוכי מטרתנו אינה בהכרח לספק תמיד את הפתרונות
אלא לתת לחניכים להתחבט בשאלה ולנסות להגיע לפתרונות בעצמם.
בעשותם כך הם מפתחים יכולות של מציאת פתרונות,
איפוק, גמישות, הקשבה, תקשורתוהגעה להסכמות.
כבר מפגישתנו הראשונה התרשמתי מדותן מייסד שבילים ומצוותו.
הגישה החינוכית והטיפולית מועברת ומורגשת כבר מהרגע הראשון.
הגישה שנותנת לכל אחד מקום להתמודדות, צמיחה, למידה והתקדמות.
שרואה את הפרט ואת הקבוצה ומאפשרת לצאת למרחבים חדשים, מרחבי הטבע והנשמה.
משנה לשנה כמות ואופי הפעילויות שאנו מקיימים עם מרכז שבילים עולה ומתפתחת בהתאם לצרכי השטח ולאור ההמלצות החמות והעדויות החיוביות שאנו מקבלים מהשטח על שיפור ברמה הפרטנית ובעיקר על שינוי חיובי באקלים החברתי וביכולת לפתור קונפליקטים.
במסגרת שיתופי הפעולה עובדים מרכז שבילים בקבוצות גיל שונות מיסודי ועד תיכון ביישובים בתהליכים שנתיים.
העברת סדנאות הכשרה וגיבוש לצוותי חינוך בלתי פורמאלי.
מסע לילה לבני נוער.
הכשרת מד"צים להעברת פעילות ברוח שבילים במחנה פסח.
תהליכים שכבתיים שנתיים בבתי ספר בשיתוף צוות בית הספר, של החברה היהודית וכן החברה הערבית.
העבודה מול מרכז שבילים הינה מקצועית ומסודרת. אנו נפגשים לעדכונים שוטפים ולסיכומי תהליכים וכן מקבלים שיקוף ושיתוף באופן רציף ושוטף.
בברכה,
טל רובין, מנהלת מחלקת חינוך בלתי פורמלי מטה אשר
דותן היקר,
אני רוצה להביע את הערכתי על שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת שלנו לאורך השנה בכלל ובאירוח והפעילות עם שתי המשלחות השבוע בפרט.
זכינו בשותף אמיתי שקשוב, בעל יכולת גמישות והתאמה ובעיקר נעים הליכות ואיש מקצוע נהדר.
בתודה והערכה, ציפייה להמשך שיתופי הפעולה ואיחולי שנה טובה
ברניס וצוות השותפות
תוכנית שבילים החלה לפעול השנה בבית ספר" רגבה" בחודש אוקטובר בשכבה ד'.
שכבה זאת התאפיינה בתקשורת בין אישית לקויה בין תלמידי הכיתה, שימוש באלימות פיזית ומילולית כאמצעי לפתרון בעיות חברתיות.
תוכנית "שבילים" שנכנסה לשכבה הייתה אמצעי נוסף וחשוב ביותר כדי להתמודד עם התופעה. מדי שבוע ביום רביעי המשך שעתיים מגיעים שני מדריכים מטעם התוכנית ומקיימים עם התלמידים פעילויות מחוץ לכיתה ובתוכה. בפעילויות המועברות מתנסים התלמידים בתרגילים הדורשים מהם לבחון את עצמם ומצריכים שיתוף פעולה מצד שאר תלמידי הכיתה. לאחר כל פעילות מתקיימת שיחה ובה מועלות התובנות מהפעילות.
לפעילות מתלווה באופן קבוע מחנכת הכיתה שמבחינתה זה סוג של מודלינג . שעתיים אלה מאפשרות לה להכיר לעומק את כלל התלמידים ולהמשיך את התהליך בכיתה.
לאחר כחצי שנה של פעילות אני חייב לציין שבשלוש כיתות ד' השתנה האקלים הכיתתי. הילדים משתמשים באמצעים אחרים כדי לפתור קונפליקטים חברתיים . הילדים בציפייה לכל מפגש, למרות התהליך, הלא פשוט, של ההתבוננות הפנימית שהם נדרשים לעבור.
תוכנית שבילים מתקיימת מדי שבוע במשך שעתיים ובה משתתפים כלל תלמידי הכיתה. חשוב מאוד לשמור על התהליך ועל המסגרת הקיימת היום. כל מסגרת אחרת שבה תועבר התוכנית תפגע בה : הפעלת התוכנית במשך חצי שנה לא תמצא את כל התהליך שהרי – לוקח זמן של הכרות, הכרת הכללים וברגע שמתחיל התהליך האמיתי הזמן יסתיים. גם מסגרת של שבוע כן ושבוע לא אינה מתאימה כיוון שזה יפגע ברצף. בלוח חופשות הקיים בבית הספר יצא לעיתים, שמפגשים יתרחשו אחת לחודש וגם זה, מן הסתם יפגע ברצף החשוב כל כך.
חשוב ביותר להמשיך את התוכנית גם בשנת הלימודים הבאה במתכונתה הנוכחית.
עדי הראל, מנהל בית הספר